Sunday, November 25, 2012

I don't like "Ping-an"'s singing 我不喜欢那个叫平安的人唱歌

我不喜欢那个叫平安的人唱歌,虽然很好听,但我真心不喜欢。
(I don't like "Ping-an"'s singing, although sounds great, but I really hate it.)

"Why? Are you jealous of his voice?"

"No"
"His pretty face and his height?"
"No"
"His charming, his age, and probably his talent?"
"Probably not"
"Then why? I don't see any problem."
"But I do. I don't know why you can't see any."
"Then tell me."
"I don't know. Maybe he reminds me of someone I disliked. I'm not talking about someone who is disliked by many people, not those kind of people."
"Then what kind of people? Why would you ever dislike him?"
"I hope I can come up with a better reason but I can't. You know, maybe this is kind of jealous, but I never know. You see, I'm shy, and I'm not handsome, maybe I this could be a reason of jealousy. But who knows? To be honest, he is someone who seems to me so positive, so shining, so proud, so love, so joy, as to make me feel negative, dark, frustrated and sad. You know, sometimes you have to balance your emotion right? And sometimes you don't have to always show how positive, happy and how "smart" you are before those not so positive people right? You don't have to always appear to be a smart and talented guy right? If you do that people may get hurt."
"Wow Jesus! How come!"
"You never had such an experience? You never met such guy before? Oh Jesus!"

The following are proudly translated by Google

以下是自豪地通過谷歌翻譯


“為什麼?你嫉妒他的聲音嗎?”
“否”
“他漂亮的臉,他的身高是多少?”
“否”
“他的迷人的,他的年齡,而且很可能他的天賦嗎?”
“可能還沒有”
“那為什麼我沒有看到任何問題。”
“但我做的,我不知道為什麼你看不到任何。”
“那你告訴我。”“我不知道,也許他讓我想起了我不喜歡的人,我不是在談論的人誰是不喜歡很多人,而不是那種人。”
“那是什麼樣的人呢?為什麼你永遠不喜歡他嗎?”
“我希望我能想出一個更好的理由,但我不能,你知道,也許這是一種嫉妒,但我從來不知道,你看,我害羞,和我長得不漂亮,也許我這的嫉妒可能是一個原因,但誰知道?說實話,他是在我看來,如此積極的人,這樣明亮,很自豪,所以愛,所以快樂,讓我感到消極,陰暗,沮喪和悲傷。你知道,有時候你必須平衡自己的情緒吧?有時你不必總是顯示你是多麼的幸福和如何“智能”以前的那些不那麼積極的人吧?你不總是出現是一個聰明,有才華的傢伙吧?如果你這樣做的人可能會受到傷害。“
“哇耶!怎麼會這樣!”
“你從來沒有過這樣的經歷嗎?從來沒有見過這樣一個傢伙之前哦耶!”


tangkk

No comments:

Post a Comment